Tilki SEO
On Ağustos 28, 2022 by adminSEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışveriş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri dâhilin nazik olan bu iki nosyon, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek yerine önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu makalemızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı daha açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik artışı fiillemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi müdrike arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çtuzakışmalardır. Gelin, bu karşıtlaştırmayı beş altı daha açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşıtlığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama nosyonı arasındaki bir vesair önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çtuzakışmalarında bu perese farklıdır. SEO çtuzakışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha örgensel bir trafik rahatışı katkısızlar.
Bu iki nosyon, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise nişangâh daha ticari evetğu dâhilin dâhilerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu kabul etmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece iki nosyon arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha çok evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Tahavvülün Yükselişi makalemıza geçebilirsiniz.
Bir cevap yazın