Ümit Kalko Haberleri
On Ağustos 29, 2022 by adminKişinin yaşadığı cemiyet içre kıymeti olan , kudret, seçenek ve özge davranış biçimlerini geliştirdiği proseslerin tümüdür.
Terbiye, önceden saptanmış esaslara göre insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Terbiye; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kadar eğitimin bir çok teşhismı örgülabilmektedir. Ancak, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen teşhism:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak mergup yönde( eğitimin lakinçlarına yaraşıklı ) bileğustalıkme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık göre;
· Terbiye bir prosestir.
· Terbiye sürecinde, kişinin davranışlarının mergup yönde bileğustalıktirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğustalıkme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Terbiye sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Terbiye lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler için bire birdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme için kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre göre bileğustalıkebilir, ama sürecin doğbirliı bileğustalıkmez.
Terbiye kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birokkalı filozof ve eğitimci, eğitimin ne başüstüneğuna üstüne farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin akseptans edilen ölçün teşhismı şudur: Terbiye, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğustalıkikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğustalıkikliği” ve “müddetç” kadar kelimeler eğitimin temel taşlarıdır.
Terbiye, beşer için hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere yaraşıklı olabileceği kadar istenmedik yönde bile gelişebilir. Terbiye sürecinin ustalıkletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği kadar gelişigüzel bile kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim, gelişigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim merkezleri kadar mekânlarda verilen eğitim formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan eğitim ise informal eğitidir. Doğrusu eğitim yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Terbiye Türleri
Terbiye türlerine göre sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim tutulmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim okullarda evet da kurumlarda belirli bir niyet ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim ise kendiliğinden gelişen ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Terbiye Sistemi
Terbiye, bir yol olarak ele kırmızıındığında ise eğitim sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Fon; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kadar fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, izin, test neticeları kadar mergup davranış bileğustalıkiklikleridir.
Bir cevap yazın